Kína új névvel látja el az akkumulátorokat, ezzel pedig forradalmasítja az egész iparágat.


Kína hivatalosan is új nevet ad a "félszilárd" akkumulátoroknak, így ezentúl "szilárd-folyékony" energiatárolóknak fogják hívni őket. Ezzel a lépéssel a célja az, hogy világosabbá tegye a határvonalat a részben és a teljes mértékben szilárd elektrolitot alkalmazó technológiák között. Az intézkedés a dinamikusan fejlődő elektromos járművek piacának és a kutatási tevékenységek fokozódásának tükrében született.

A kínai hatóságok egységesítik a félszilárd akkumulátorok megnevezését, amelyek szilárd és folyékony elektrolitot is tartalmaznak. Az új elnevezés, a "szilárd-folyékony" akkumulátor, pontosabban tükrözi a technológia működését. Ezek a megoldások biztonságosabbak és nagyobb energiasűrűséget kínálnak, miközben gyárthatók a meglévő lítiumion-technológiával is.

Az átnevezés több mint puszta technikai lépés: a szilárd akkumulátorok iránti lelkesedés az utóbbi hónapokban drámai mértékben megnövekedett. Kínában a szilárdtest-akkumulátor index fél év leforgása alatt majdnem kétszeresére emelkedett, ami jól szemlélteti a befektetők fokozódó bizalmát, valamint az állami támogatások kedvező hatását.

A SAIC Csoport részeként működő IM Motors, Roewe és MG már 2025-re tervezik bemutatni első járműveiket, amelyek innovatív "szilárd-folyékony" akkumulátorral fognak üzemelni. Szakértők véleménye szerint ez az év lesz a technológia tömeges elterjedésének kezdete, és várhatóan néhány éven belül a középkategóriás autók is követni fogják ezt a fejlődést.

A legfrissebb kutatások alapján 2035-re várhatóak a jelentős áttörések az energiatárolás terén: a jövő szilárd akkumulátorai akár 600 wattóra/kilogramm energiasűrűséget is elérhetnek. Kína ezzel a lépéssel világosan kifejezi szándékát, hogy domináló szerepet kíván játszani az elektromos járművek új energiatárolási korszakában - tájékoztat a carnewschina.com.

Related posts