Kedden három különböző csapat vette birtokba a Hungaroringet, ahol izgalmas tesztelési program zajlott. A pályán ráadásul a legutóbbi futam győztese is jelen volt, ami még inkább fokozta az események iránti érdeklődést. | M4 Sport

A Magyar Nagydíj után több csapatra is vár még egy "utolsó bevetés" a jól megérdemelt nyári pihenő előtt: öt versenyző is autóba ül, hogy kedden és szerdán részt vegyen a Pirelli gumitesztjén. Az első napon hárman lendültek akcióba - köztük a futamgyőztes!
A 2026-os szezonra készülve jelentős változásokra számíthatunk az erőforrások és az aerodinamika terén, de a gumik is új formát öltenek. Az első abroncsok szélessége 25 milliméterrel csökken, míg a hátsó kerekek esetében ez a csökkentés 30 millimétert tesz ki. Ráadásul a magasságuk is mérséklődik, mindkét esetben 10-15 milliméteres eltérést tapasztalhatunk. Ez a módosítások sorozata új kihívásokat és lehetőségeket teremt a csapatok számára.
Az új gumik prototípusait már hónapok óta alaposan tesztelik. A Pirelli számára fontos, hogy megbízható adatokat gyűjtsön, ezért a csapatok ismét "öszvérautókat" alkalmaznak. Ez a megoldás nem újkeletű, hiszen hasonló módszereket már korábban is igénybe vettek, amikor szabályváltozások történtek. Az átalakított modellek segítségével a cél az, hogy a lehető legpontosabban szimulálják az új generációs versenygépek teljesítményét és működését.
A tesztekről kevés információ, kép vagy videós anyag szivárog ki, időpontjaik viszont ismertek és egy-egy rövid összefoglaló is érkezik a történtekről. Így volt ez a keddi napon is, amikor a McLaren, a Racing Bulls és az Alpine a Hungaroringen tesztelt.
A csapatok a C3-as, C4-es és C5-ös abroncsok prototípusait hasonlították össze, a délelőtt folyamán rövidebb etapokat teljesítettek, míg délután a hosszabb távokat célozták meg, hogy alaposan megfigyelhessék a gumik teljesítményét "versenykörülmények" között. Az autók tekintetében a McLaren és az Alpine a 2023-as autó "hibrid" verzióját használták a teszteléshez, míg a Racing Bulls egy átdolgozott 2024-es modellt hozott el a pályára.
A köridők tekintetében az Alpine tartalékpilótája, Paul Aron bizonyult a leggyorsabbnak, hiszen 1:18.789-es idővel szerezte meg a legjobb eredményt. Őt követően a verseny győztese, Lando Norris érkezett a második helyen 1:19.272-es idővel, míg Liam Lawson a harmadik legjobb kört futotta 1:19.510-es eredményével. A körök számát tekintve Aron 159, Norris 144, míg Lawson 143 kört teljesített a verseny során.
A nyári szünet előtti "utolsó bevetés" szerdán folytatódik, és a Pirelli bejelentése szerint két csapat veszi majd át a reflektorfényt. Az Alpine csapata továbbra is aktív marad, ezúttal azonban a stabil versenyzőpárosukkal, Pierre Gasly-val és Franco Colapintóval készülnek a pályára. Ezen a napon a Magyar Nagydíj időmérőjének győztese, Charles Leclerc is megjelenik, aki a Ferrari színeiben rója majd a köröket.