Ez segített Péreznek abban, hogy hosszú ideig megmaradjon Verstappen árnyékában.


Sergio Pérez utolsó Red Bullnál töltött éve a Cadillac vezetőit is foglalkoztatta, ezét a végsőkig elmentek azért, hogy megbizonyosodjanak róla, nem nyúlnak mellé a mexikói pilótával.

Sergio Pérez 14 szezont töltött a Forma-1 világában, mielőtt a Red Bull a tavalyi idény végén búcsút mondott neki. Így 2023-ban először 2010 óta a mexikói versenyző nem képviselte a száguldó cirkuszt. Azonban a Cadillac lehetőséget kínált számára, hogy jövőre visszatérjen a pályára. Ehhez az amerikai csapat vezetőinek először is meg kellett győződniük arról, hogy a Red Bullnál szerzett tapasztalata ellenére a korábban magabiztos versenyző most is képes lesz megugrani a kihívásokat.

A Cadillac bejelentése után a 35 éves mexikói pilóta nem kerülhette el az utolsó Red Bullnál töltött idényével kapcsolatos kérdéseket. "Ahogy elképzelhetik, az idei év sokkal kedvezőbb volt, mint az előző, így biztosan frissebbnek tűnök" - viccelődött a Sky Sportsnak. "Tavaly óriási nyomás nehezedett rám. Mostanra azonban nem érzem, hogy bizonyítanom kellene, hiszen az előző csapatomnál tapasztaltak világosan megmutatták, mivel küzdöttem. Számomra a legfontosabb motiváció a visszatérésben az, hogy élvezni tudjam a versenyzést. Ahogy említetted, a szurkolók szeretete hatalmas erőt ad számomra."

Mióta Pérez távozott a Red Bull csapatától, Liam Lawson és Yuki Tsunoda teljesítménye messze elmaradt az ő korábbi eredményeitől. Ez rávilágít arra, hogy mennyire kihívásokkal teli volt a mexikói pilóta helyzete, és hogy valójában hányszor teljesített kiemelkedően, még akkor is, ha ez elsőre nem volt nyilvánvaló.

Ferrarival térhet vissza Pérez, mielőtt beül egy igazi F1-es Cadillacbe

"Az egész csapat dinamikája rendkívül összetett. Nyilvánvaló, hogy Max [Verstappen] egyedülálló tehetséggel bír, és a fejlesztési irányvonal miatt a második versenyzőnek rendkívül nehéz dolga van az autóhoz való alkalmazkodás terén. A vezetési stílusának megértése különleges kihívások elé állít - magyarázta. - Néha sikerült megbirkóznom vele, és alkalmazkodtam a helyzethez, de amint bármilyen változás jelentkezett, legyen az eső, szél vagy más környezeti tényező, az autó irányíthatatlanná vált. Ekkor sorra következnek be a hibák, és ahogy folyamatosan veszítesz, az önbizalmad is csökken. Mentálisan nagyon erős voltam, ami segített átvészelni a nehéz időszakokat, miközben sokan kritizáltatok, de most már látjátok, hogy milyen komoly munkát végeztem az autó és a csapat érdekében."

Dan Towriss, a Cadillac F1-es vezérigazgatója elárulta, hogy mindkét pilóta esetében a lehető legalaposabb kutatómunkát végezték, amibe beletartozott az is, hogy korábbi csapatuk tagjaival egyeztettek. Pérez végül az idei Brit Nagydíj után folytatott privát beszélgetés során győzte meg az amerikaiakat arról, hogy őt válasszák.

"Rengeteg beszélgetést folytattunk a kihagyásának okairól, hiszen egy teljes évet kihagyott a versenyzésből. Valtteri minden hétvégén jelen van a pályán, nem igaz? Így hát rendkívül fontos volt számunkra, hogy megértsük, hol tart Sergio a visszatérés szándékát illetően, és mennyire bízik a Cadillac F1 Team projektjében. A reakciójával rendkívül elégedettek vagyunk. Azt mondhatjuk, hogy a találkozóink során messze túlteljesítette a várakozásainkat." - idézi a The-Race Towrisst.

Különféle kérdéseink merültek fel, és voltak dolgok, amelyekkel kapcsolatban kételkedtünk. Ő azonban minden egyes kérdésünkre készségesen válaszolt, és a tesztjeinken kiemelkedő teljesítménnyel zárt, színötössel. Ennek eredményeként örömmel foglaltuk el számára az egyik helyet.

Towriss, Mark Reuss, a General Motors elnöke, és Graeme Lowdon, a csapatfőnök mindent megtettek annak érdekében, hogy a legmegfelelőbb versenyzőket válasszák ki. "Hosszan elemeztük a korábbi tapasztalatokat. Megnéztük, hogyan teljesített Valtteri a Saubernél, és hogy az időmérős eredmények miként viszonyultak a versenyteljesítményhez. A Red Bull esetében a helyzet egy kicsit összetettebb volt; igazán érdekes volt figyelni, hogy mi történik. Egy olyan csapatról beszélünk, amely egyetlen pilóta köré épült, de két versenyzőt indít, és a második autóban senki sem tudott megfelelően teljesíteni. Ezért sok időt szenteltünk arra, hogy a Red Bull munkatársaival beszélgessünk, és értékes információkat, valamint visszajelzéseket gyűjtsünk."

"A folyamat hosszadalmas és alapos volt. Miután mindezen átmentünk, nagyon jó érzéseink vannak Checóval kapcsolatban. Hogy eltökélt, hogy az F1-ben legyen és megmutassa, milyen teljesítményre képes, miközben maga mögött hagyja a Red Bullnál töltött utolsó szezonját."

Related posts