Íme egy különleges lista: a jelenlegi legkisebb energiafogyasztású elektromos autók!
Vizsgáljuk meg, hogy jelenleg melyik elektromos autó modellek büszkélkedhetnek a legnagyobb energiahatékonysággal.
Ahogyan a belsőégésű motorral működő autók világában is felfedezhetők takarékos és energiafaló verziók, úgy az elektromos járművek között is találkozhatunk olyan modellekkel, amelyek kevesebb, illetve több energiát igényelnek.
Fontos megemlíteni, hogy a valós fogyasztási és hatótáv adatok gyakran eltérnek a gyártók által megadott hivatalos WLTP értékektől. Ez különösen télen válik szembetűnővé, amikor a fűtés miatt a villanyautók energiafelhasználása jelentősen megnövekszik.
Az Auto Bild igyekszik azonos körülmények mellett tesztelni az összes villanyautót, és azok valós fogyasztási adatai alapján most összeállított egy friss toplistát.
Jelenleg Magyarországon nem található olyan elektromos autó, amely a Dacia Spring Extrême-t felülmúlná a fogyasztás szempontjából. Ez a 65 lóerős jármű, amelynek ára 9,5 millió forint, mindössze 15,4 kWh-t használ el 100 kilométer megtételéhez, és alapos tesztelésünk során kiemelkedő teljesítményt nyújtott.
Egy másik szempont, hogy a kis méretű akkumulátor következtében ennek a csupán 984 kilogrammos városi kisautónak a hatótávolsága mindössze 174 kilométerre korlátozódik.
A képzeletbeli dobogó második fokára a DS 3 E-Tense gurulhat fel, mely 16,5 kWh átlagfogyasztású francia modell 360 kilométeres gyakorlati hatótávot biztosít.
A bronzérem a 16,7 kWh átlagfogyasztású és 284 kilométeres hatótávú Fiat 500e-nek jár, majd pedig az Opel Astra Electric (16,8 kWh, 321 km), az MG 4 Electric (17 kWh, 385 km), a VW ID.3 (17,6 kWh, 358 km), a Kia Niro EV (17,6 kWh, 360 km), illetve a Mercedes EQT 200 (17,8 kWh, 264 km) következik a sorban.