A Volkswagen elektromos autói iránti kereslet látványosan megnövekedett, ami a vállalat eladási számaiban is tükröződik. Az elektromos járművek népszerűsége folyamatosan nő, és a Volkswagen termékei iránti érdeklődés kiemelkedő ugrást mutatott.


A Volkswagen Csoport 1%-os növekedést ért el a harmadik negyedévi globális értékesítésben, miközben az elektromos járművek eladása jelentősen nőtt Európában és Észak-Amerikában, de nagyot esett Kínában.

A német autógyártó pénteken bejelentette, hogy az új modellek jelentős mértékben hozzájárultak az értékesítési növekedéshez Nyugat-Európában. Marco Schubert, a vállalat értékesítési részlegének vezetőségi tagja kiemelte, hogy az európai és dél-amerikai piacok fellendülése sikeresen ellensúlyozta a kínai és amerikai piacon tapasztalható nehézségeket.

A Volkswagen eladásai Kínában 7%-kal estek vissza, ami figyelemre méltóan a Mercedes 27%-os csökkenése és a BMW 0,4%-os visszaesése közé ékelődik ebben az időszakban.

Az elektromos járművek értékesítése összességében 33,1%-kal nőtt július és szeptember között, elérve a 252 100 darabot.

A statisztikák alapján jól láthatóak a regionális eltérések: míg Kínában a számok drámai módon, 55%-os csökkenést mutatnak, Észak-Amerikában a helyzet éppen ellenkezőleg, 213,5%-os növekedést jelez. Európa szintén pozitív irányba mozdult el, hiszen itt 60%-os emelkedést tapasztaltak. Schubert véleménye szerint ezek a különbségek a három piac sajátos üzleti környezetének köszönhetőek.

A Volkswagen prémium brandje, a Porsche, az év első kilenc hónapjában 26%-os csökkenést könyvelhetett el a kínai piacon realizált eladásaiban.

A Volkswagen szeptemberben módosította 2025-ös pénzügyi előrejelzését, és bejelentette, hogy 5,1 milliárd eurós veszteséggel számol a Porsche teljesen elektromos modelljeinek elindításának késlekedése miatt.

Related posts