A kínai gazdaság helyzete igencsak aggasztó képet mutat, ami sokak számára riasztó lehet.

A globális autóipar legfontosabb kihívásairól és a szektor részvénypiaci kilátásairól is szó lesz a következő Signature befektetői klubunkon.
A Caixin/S&P Global feldolgozóipari beszerzésimenedzser-index (BMI) májusban jelentős csökkenést mutatott, 48,3-ra esett vissza az áprilisi 50,4-ről. Ez az érték meglehetősen távol áll az elemzők által előrejelzett enyhe növekedéstől - számolt be róla a Reuters.
Ez a mutató most először a tavalyi szeptember óta zsugorodást jelez a kínai ipar területén, ami egyben a legmélyebb szintet jelzi az utolsó 32 hónap során. Az 50-es érték határvonalat képez a növekedés és a zsugorodás között.
Az eredmény összhangban áll Kína szombaton nyilvánosságra hozott hivatalos BMI-jével, amely arra utal, hogy a gyáripari aktivitás már második hónapja folyamatos csökkenést mutat.
A Caixin felmérés szerint az új exportmegrendelések májusban a második egymást követő hónapban zsugorodtak, méghozzá 2023 júliusa óta a leggyorsabb ütemben.
A gyártók az amerikai vámokat azonosították mint a globális kereslet csökkenésének egyik kulcsfontosságú okát.
Ez az összes új megrendelést 2022 szeptembere óta a legalacsonyabb szintre vitte. Eközben a termelés 2023 októberében először mutatott csökkenést.
A feldolgozóipari foglalkoztatás az év eleje óta a legmeredekebben esett vissza, mivel a gyártók csökkentették a munkaerő-állományt. A kibocsátási árak hat egymást követő hónapban csökkentek az intenzív piaci verseny miatt.
Az autóipar színpadán a Kínában felerősödő árháború újraélesztette a régóta dédelgetett aggodalmakat a világ legnagyobb autópiacán történő piaci átrendeződések kapcsán.
Robin Xing, a Morgan Stanley vezető Kínával foglalkozó közgazdásza szerint ez rámutat, hogy a kínálat-kereslet egyensúlytalansága továbbra is táplálja a deflációt.
A közelmúltban egyre többen hangoztatják az egyensúly helyreállításának fontosságát, mégis a legfrissebb események azt mutatják, hogy a hagyományos, kínálatvezérelt modell továbbra is dominál. Ennek következtében elképzelhető, hogy az infláció újbóli megjelenése késlekedni fog.
- figyelmeztetett, hogy ne feledjem el a fontos részleteket.
Meglepő módon az exportárak kilenc hónap után először emelkedtek, a leggyorsabb növekedést 2024 júliusa óta mutatva, mivel a vállalatok a növekvő logisztikai költségekre és vámokra hivatkoztak.
Összességében a vállalatok jövőbeli termelési kilátásaival kapcsolatos optimizmusuk növekedett, hiszen a cégek a kereskedelmi környezet kedvező alakulására és a piac expanziójára számítanak.
Természetesen! Itt van egy egyedi változat: "Forrás: Reuters hírügynökség"