Különleges párját ritkító házasítás révén készült trabicikli Székkutason | Sokszínűség a két keréken!


Trabant és kemping kerékpár egyben: a különleges járműért már két múzeum is jelentkezett.

A Trabant kaszni és a kerékpár különleges házasítása már számos kreatív alkotás szülőanyja volt, de mindig rejtőznek izgalmas történetek egy-egy trabicaj mögött. Így volt ez a székkutasi Mucsi Zoltán esetében is, aki közel egy évet szánt arra, hogy megalkossa saját, egyedi trabantbiciklijét, amely az egykori NDK gyártmányú autó és egy kempingbicikli különleges ötvözete. E különleges jármű mögött nemcsak mérnöki precizitás, hanem a szenvedély és a kreativitás is felsejlik, ami Zoltánnak a projekt során végig kísérte az útját.

Mucsi Zoltán a 601-es Trabantból a két első és két hátsó sárvédőt, egy-egy első- és hátsó lámpát, a díszcsíkokat és a lökhárítókat használta fel, amiket először egy favázra, majd egy hagyományos felújított kemping biciklire szerelt fel.

Autószerelői pályafutásom végén, boldogan vonultam nyugdíjba, és a fiammal közösen vágtunk bele régi járművek felújításába. Kézbe vettünk több klasszikus old timer-t, és bár 12 motorunk is volt, a döntésünk az volt, hogy eladjuk őket, hogy egy igazi túramotorra tudjunk beruházni. A 60. születésnapomra meglepetésként kaptam egy 1200-as ladát, amit három év alatt teljesen újjávarázsoltunk. Az összes munkánk gyümölcse az lett, hogy az old timer vizsgán maximális, 100 pontos eredményt értünk el, és a kocsi a muzeális kategóriába került. Igazi büszkeség számomra, hogy a szenvedélyem és a fiam segítsége révén egy ilyen különleges járművet hozhattunk létre.

Zoltán megosztotta velem azt a különleges utat, amely végül a tarbicikli megszületéséhez vezetett. Ez az elképesztő projekt egy apróbb ígéretből indult, amely mélyen megragadta a szívét.

Egy szegedi klubtársam által épített hasonló kerékpár annyira magával ragadott, hogy elhatároztam: nyugdíjba vonulásom után én is szeretnék egy ilyet készíteni. Tavaly márciusban, 51 év és 5 nap munkaviszony után végre letettem a lantot, és nekiláttam az építkezésnek. A szükséges alkatrészek beszerzése nem jelentett problémát, hiszen már rendelkezésünkre álltak Trabant alkatrészek, és egyéb forrásokból is könnyen lehetett beszerezni. Emellett mivel a kerékpárok felújításával is foglalkozom, az alapot adó kempingbiciklim is kéznél volt.

A legnagyobb kihívást a Trabant alkatrészeinek a favázhoz való rögzítése jelentette. Emellett a középső hajtókart is át kellett alakítani, 10-10 centivel hosszabbra. Ebben a folyamatban egy jó barát, Héja Laci segített, aki már régóta Zoltán mellett állt különböző járművek, köztük háromkerekű kistraktorok és utánfutók építésében. Így nem volt idegen számukra ez a feladat.

Építettem már két triciklit, az egyiket a feleségem örömmel használja, míg a másik eladásra kínálkozik, és mellé csatlakozott egy trabiciklim is. Ez a különleges jármű díszítésként vagy hobbi célokra is ideális választás lehet cégek és magánszemélyek számára. Kicsit nehézkesebb a kanyarodás vele, hiszen olyan hosszú, mint egy tandem, de a világítása miatt akár éjszaka is bátran használható. Két múzeum már jelezte, hogy szívesen bemutatná a kiállításaik között, de előbb várok a piac visszajelzésére, hogy hogyan alakul a kereslet.

- Ezt határozottan kijelentem - mondta Zoltán, aki ambiciózus célokat tűzött ki maga elé a következő években, ezért a trabicaja árát szeretné visszaforgatni.

Amikor elérkezett az idő, hogy letessem a munkát, eleinte kicsit elveszettnek éreztem magam. Azonban a ház körüli teendők és főleg a műhely izgalmas kihívásai hamarosan lekötötték a figyelmemet. Most már a jövőm tervezésén dolgozom. Az álmom az, hogy egy régi, NDK-ból származó lakókocsit újítsak fel, amelyet a kedvenc Ladánk mögé köthetünk, így együtt vághatunk neki a veteránautós találkozóknak.

Zoltán megosztotta velünk, hogy a másik fia is visszatért a vármegye ölelésébe. Mint tehetséges asztalos, jelentős mértékben hozzájárulhat a lakókocsi belső terének újjávarázsolásához.

A Ladáért nemrég egy olyan ajánlat érkezett, amely lehetővé tette volna, hogy a vásárlásakor akár 18 hasonló autót is beszerezzenek az emberek.

Related posts