A nyakfűtéssel felszerelt új francia luxusautó igazi különlegesség: alaposan szemügyre vettük a DS N°8 szedánt, valamint annak ikonikus elődjét, amely a gömbökön gördülve hódít.


A Citroën márkától függetlenül alakult DS Automobiles legújabb elektromos csodájával, a 750 kilométeres hatótávval büszkélkedő N°8-cal találkoztunk a francia főváros szívében. Itt nemcsak a modern technológiát csodálhattuk meg, hanem az 1959-es DS Ballons újragondolt változatát is megtekinthettük, amely a klasszikus formákat új köntösben idézi meg.

A DS Automobiles decemberben leplezte le vadonatúj zászlóshajó kategóriás modelljét, az általunk most a párizsi Rétromobile 2025 rendezvényen élőben megtekintett N°8-at.

A szerdán megrendezett különleges kiállításon a látogatók egy lenyűgöző párosítást csodálhatnak meg: a klasszikus 1969-es Citroën DS 21 Pallas, melynek Crystal Pearl fényezése ragyogóan csillog, és a legújabb N°8 modellt, amely szintén e szemet gyönyörködtető árnyalatban pompázik.

A Stellantis konszern STLA Medium platformjára épülő újdonság az 5 éve debütált DS Aero Sport Lounge koncepcióautó sokat finomított, sorozatgyártásra érett végleges változatának tekinthető.

Az új DS lenyűgöző sziluettje, mely az SUV, sportkombi és szedán formáit egyesíti, az olaszországi gyártás varázsát hordozza magában. Ez a különleges dizájn könnyedén felidézi a Citroën C5 X és a Peugeot 408 karakteres vonásait, miközben saját, egyedi stílusával hívja fel magára a figyelmet.

A világító hűtőmaszk és a front embléma által fémjelezett modell lenyűgöző fényszóróival akár 520 méterre is eljuttatja a karakteres világítást, míg a hosszú V-alakú menetfények igazi stílust kölcsönöznek az autó arculatának. Ezen kívül a figyelemfelkeltő 19-21 colos felnik, a diszkrét rejtett kilincsek és a kupészerű hátsó rész mind hozzájárulnak ahhoz, hogy ez a jármű ne csupán közlekedési eszköz, hanem valódi műalkotás legyen az utakon.

A konszern legújabb büszkesége, az N°8, a legnagyobb STLA Medium modell, amely lenyűgöző aerodinamikai teljesítményével tűnik ki, hiszen légellenállási együtthatója mindössze 0,24. Méretei is figyelemre méltóak: 4,82 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,58 méter magas, míg tengelytávolsága 2,9 méter. Ez a jármű nemcsak stílusos megjelenésével, hanem tágas belső terével is vonzza a figyelmet.

A különleges dizájnú kormány mögött egy lenyűgöző, 10,25 colos digitális műszeregység teremt modern látványt, míg a szélvédőre vetített HUD információk az utazás élményét fokozzák. A középső érintőkijelző 16 colos képátlójával a legújabb technológiát képviseli. Az utaskabin prémium hangszigetelése mellett a high-end Focal hi-fi rendszer tizennégy hangszórója a tökéletes akusztikát biztosítja, ebből kettő a tetőn kapott helyet, így még a legfinomabb részletek is tökéletesen hallhatóak.

Az első ülések nemcsak fűthetők, szellőztethetők, hanem masszírozással és nyakfűtéssel is szolgálnak. Utóbbival eddig csak kabriókban találkozhattunk, ezúttal pedig a lokális hőérzet javítása és áttételesen a hatótáv növelése miatt esett rá a mérnökök választása.

A kényelmet és a tágasságot nemcsak elöl, hanem hátul is élvezhetjük, hiszen a jármű belső tere bőséges helykínálatot biztosít. Az ülések rendkívül komfortosak, így hosszú utakon is kellemes az utazás. Ráadásul a csomagtér 620 literes kapacitása lehetővé teszi, hogy minden szükséges dolgot könnyedén magunkkal vihessünk.

A 260 lóerős, kiemelkedő teljesítményű alapmodell elsőkerék-hajtással rendelkezik, és 345 Nm nyomatékkal bír. Az autó tömege 2,1 tonna, és lenyűgöző módon mindössze 7,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra. A 74 kWh nettó kapacitású, 400 V-os akkumulátor révén pedig körülbelül 572 kilométeres hatótávot kínál, így ideális választás hosszabb utazásokhoz is.

A maximum 280 lóerőre és 345 Nm-re képes 2,2 tonnás Long Range verzió 7,8 másodperces 0-100-as szintidővel, illetve 750 kilométeres hatótávot biztosító 97,2 kWh-s aksival bír.

A csúcsmodell különlegessége, hogy duplamotoros összkerék-meghajtással rendelkezik, amely lenyűgöző 375 lóerős teljesítményt és 511 Nm nyomatékot produkál. Ez a 2,3 tonnás jármű mindössze 5,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet álló helyzetből, így igazi erőműként funkcionál az utakon.

A jármű hatótávolsága ezúttal 686 kilométer, míg a maximális sebesség mindhárom esetben 190 km/h-ra van beállítva.

Az új, aktív felfüggesztéssel rendelkező modell akkumulátora DC töltés esetén akár 160 kW-os teljesítménnyel is feltölthető, ami lehetővé teszi, hogy mindössze 27 perc alatt elérjük a 20-80% közötti töltöttségi szintet. Ezen kívül, mindössze 10 perc alatt akár 200 kilométernyi hatótávot is "beszerezhetünk". Az AC töltési lehetőségek terén 11 és 22 kW közötti teljesítménnyel gazdálkodhatunk.

A hivatalos árak egyelőre ismeretlenek, mindenesetre várhatóan 65 ezer euró (26,6 millió forint) körül alakulhat a magas alapfelszereltségű DS N°8 alapára.

A francia autógyártó a Rétromobile kiállításon ünnepli a DS ikonikus modeljének 70. évfordulóját, méghozzá egy lenyűgöző látvánnyal: bemutatja az 1959-es DS Ballons pontos rekonstrukcióját.

A figyelemfelkeltő koncepcióautó egy lenyűgöző "Aranyszőke" árnyalatú DS 19, amely kerekek helyett négy impozáns gömbön támaszkodik. Ezek a gömbök a legendás hidropneumatikus felfüggesztés elemeit idézik, és olyan illúziót teremtenek, mintha az autó szabadon lebegne a levegőben.

Related posts