Mostantól a személyes beszélgetéseink is a Meta figyelmének középpontjába kerülnek: új dimenziót nyithatnak a hirdetések világában.
A Meta hamarosan bevezeti azt a lehetőséget, hogy a felhasználók mesterséges intelligenciával folytatott beszélgetéseit célzott hirdetésekhez is felhasználhassa - értesült a hvg.hu a TechCrunch cikkéből.
Ahogyan azt már többen is hangsúlyozták, a vállalat már jó ideje kihasználja a Facebook és Instagram felhasználóinak adatait a precíziós hirdetések megvalósításához.
Az újdonság, hogy a Meta AI chatbotjaival folytatott interakciók adatait is integrálják a célzott hirdetések készítésébe.
A cég az adatvédelmi irányelveit december 16-ig fogja frissíteni, viszont az Európai Unió szigorú adatvédelmi szabályozásai miatt a Meta számára egyelőre nem lehetséges ennek végrehajtása.
A vállalat bejelentése alapján a Meta AI már több mint egymilliárd felhasználót tudhat magáénak, és egyre inkább elterjedt, hogy az emberek hosszú, érdekes beszélgetéseket folytatnak a chatbotokkal. Eddig ez a szolgáltatás ingyenesen elérhető volt, de most úgy tűnik, hogy a felhasználóknak a jövőben fizetniük kell majd érte – méghozzá az adataik révén.
A jövőben könnyen lehet, hogy a felhasználók számára a kerékpárhirdetések özönlik el a digitális teret, amennyiben a Meta AI chatbotjaival diskurálnak arról, milyen típusú kerékpár felelne meg legjobban a személyes igényeiknek.
Arról nincsen egyelőre információ, hogy a jövőben megjelenhet-e az EU-ban ez a típusú adatgyűjtés.



