Molnár Martin lenyűgöző előzései igazi látványosságot nyújtottak Silverstone-ban.


Molnár Martin a szombat reggeli időmérő edzésen a harmadik legjobb időt futotta, de a második legjobb körök rangsorában a 9. helyen végzett, így onnan kellett megkezdenie az aznapi versenyt, ahogy arról a MOTAM beszámolt. A rajtot követően a 10. helyért küzdött a McLaren junior pilótájával, Ella Lloyddal. Az Aintree-kanyarban azonban a két autó összeérintkezett, aminek következtében Lloyd a bukótérbe pördült. Szerencsére a Virtuosi Racing versenyzője sértetlenül megúszta az incidenst, és folytathatta a versenyt.

Ezután Molnár Martin már az első kör végén egy lenyűgöző előzést mutatott be, amikor a Stowe-kanyar külső ívén megelőzte Ary Bansalt. A Vale-kanyarban pedig már véglegesen is elhúzott riválisa mellett, megfékedve őt a manőver végén, de a legizgalmasabb részek még csak most kezdődtek.

A Rowan Campbell-Pilling kicsúszása miatt bevezetett biztonsági autós fázis után a magyar versenyzőnek újra meg kellett birkóznia a gumik felmelegítésével. Ennek eredményeként Bansal és Leo Robinson is megelőzte őt, de amint az abroncsai elkezdtek megfelelően működni, felpörgette a motorját, és megkezdte a visszatérést a pályán.

Az újraindítás utáni második kör kezdetén Bansal mellé bújt a Village-kanyar külső ívén, ügyesen navigálva a pálya szélén és a bukótér határán, így biztosítva magának a kedvező pozíciót a következő balos kanyar előtt. Bansal ezt követően a Brooklands-kanyar felé haladó Hangar-egyenesben kihasználta a szélárnyékot, hogy megelőzze Molnár Martint. Azonban a magyar versenyző nem adta könnyen magát, és miután egy kis üldözőversenyt vívott, a Stowe-kanyarban belülről befurakodott az indiai autója mellé. A szoros manőver következtében a két autó összeért, de Molnár végül el tudott húzni, megszerezve ezzel a 10. helyezést.

A következő körben James Piszcyk következett, akit Molnár Martin ismételten lenyűgöző manőverrel hagyott le a Stowe külső ívén. Ezt követően próbálkozott Robinsont körbeautózni a The Loop kanyarban, de a Hitech versenyzője nem adott neki elég teret. Molnár Martin azonban nem adta fel, és a Copse-ban is kívülről próbálkozott, de ott még nem sikerült megelőznie. A következő szakaszban viszont a Maggotts felé haladva sikerült szélárnyékot kapnia, és a pálya leggyorsabb kanyarkombinációjának elején végül simán elment riválisa mellett. A kör végén már Adam al-Azharit is szinte a pályáról tolta el.

A Rodin Motorsport versenyzője először a Hangar-egyenesben indította el támadását, miközben jobb oldali kerekei finoman érintették a füvet. Végül, talán mindenki közül a leglátványosabb manőverét bemutatva, körbeautózta ellenfelét a Copse kanyarnál, ahol 2021-ben Lewis Hamilton és Max Verstappen ikonikus ütközése zajlott.

A remek felzárkózás 7. helyet ért Martinnak, de Kiss Pál Tamás szerint fontosabb az eredménynél az, amit a pályán láttunk a magyar versenyzőtől.

Azáltal, hogy ilyen hatalmas csatákat vívott és lenyűgöző előzésekkel képes volt visszakerülni a versenybe, sokkal inkább sikerült kifejeznie a tehetségét, mint ha végig a negyedik pozícióban autózott volna, anélkül, hogy bármilyen izgalmas esemény történt volna vele.

- emelte ki a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője, aki részletezte a hétvége során felmerülő, a külső szemlélők által észlelhetetlen kihívásokat is.

Martin és a többi pilóta számára már megszokottá vált, hogy az időmérő edzés során folyamatos rádiókapcsolatban állnak a csapatukkal. Azonban ezen a hétvégén, az F1, F2 és F3 eseményei miatt a pályán annyi csapat és rádióforgalom volt, hogy a kommunikáció gyakran megszakadt. Ráadásul a megszokott GPS-es nyomkövetés is elérhetetlen volt, ami miatt Martin és társai nem jutottak hozzá a szükséges információkhoz, amelyek segítették volna őket a stratégiájuk kialakításában. Így végső soron a szerencsén múlt, hogy ki hogyan tudta pozicionálni magát, és kinek volt még lehetősége egy utolsó mért kört futni a végén.

"Martin csapattársának szerencséje volt és tudott menni még egy kört, így lett két nagyon hasonló köre, amivel az első futamra megszerezte a pole-t. Eközben Martin az időmérő végén forgalomba került, elvette a gázt, és végül néhány másodperccel maradt le arról, hogy legyen ideje még egy gyorsköre. Amennyiben rendesen működik a kommunikáció, a csapat tudott volna szólni neki, hogy ne lassítson vissza, és akkor az első futamra is összejött volna egy 3-4. rajthely."

Összességében azt gondolom, hogy minden úgy alakult, ahogy annak lennie kellett, és ez bizonyult a legjobbnak. Martin egy ilyen rangos versenyen valóban megmutatta, mire képes. Bár az eredmény és a tempó fontos, ennél sokkal lényegesebb, hogy képes legyen a pályán megcsillogtatni a tudását és képességeit. Az időmérőn és a verseny során is nyilvánvalóvá vált, hogy Martin tempója megvan, de emellett azt is bizonyította, hogy a kerékpárok közötti harcokban páratlan. – mutatta ki Kiss Pál Tamás.

"A mai napunk igazán sikeres volt, a tempónk folyamatosan erős maradt - értékelte a helyzetet Molnár Martin, a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője. - Az időmérő edzés során akár a pole pozíció is elérhető lett volna, de így is elégedettek vagyunk az eredménnyel. A futam elején tapasztaltam, hogy nem volt elég tapadás, a gumik nem érték el az optimális hőmérsékletet, de amint féltávhoz értünk, az autó végre életre kelt, és végig tudtam haladni a mezőnyön. Az utolsó tíz perc különösen eredményes volt, a Piszcyk és al-Azhari ellen végrehajtott külső íves előzés különösen emlékezetes marad számomra. Tudjuk, min kell javítanunk holnap, de optimistán tekintek a következő verseny elé."

Molnár Martin a magyar idő szerint vasárnap reggel 9 óra 20 perckor kezdődő második futam rajtját eredetileg a 3. rajtkockából várhatta volna, ám az Ella Lloyddal történt ütközésért a sportfelügyelők három rajthelyes büntetéssel sújtották, így a 6. helyről kezdhet. Ez azonban egyáltalán nem frusztrálja.

Related posts