Felfedeztük a legendás Ferrarit, amelyért 14 milliárd forintot adtak! Nézd meg fotógalériánkat, ahol megcsodálhatod ezt a különleges autót!

A 61 éves Ferrari 250 LM egy párizsi árverésen messze meghaladta a várt árát, új tulajdonosra lelt egy kiemelkedő összegért. Ennek oka pedig nem csupán a ritkasága, hanem a mögötte álló legendás örökség is.
Párizsban nem csupán a Rétromobile oldtimer szakkiállítás lenyűgöző kínálatát csodáltuk meg, hanem meglátogattuk az RM Sotheby's város szívében rendezett árverését is.
A fő attrakció ez az 1964-ben készült Ferrari 250 LM volt, melynek értékét a licitálás előtt 25 millió euróra, vagyis mintegy 10 milliárd forintra becsülték:
Végül azonban egy figyelemre méltó összeg, 34,88 millió euró, azaz több mint 14 milliárd forintért kelt el a versenyautó, amely nem felújított, hanem eredeti, patinás állapotával büszkélkedhetett.
A jelentős ár nem csupán az autó korának és ritkaságának tudható be, hanem az is hozzájárul, hogy ez a 5893-as sorszámú különleges járgány 1965-ben diadalmaskodott a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen.
A NART (North American Racing Team) versenyautója a hatvan évvel ezelőtti Le Mans-i futamon Masten Gregory és Jochen Rindt irányítása alatt versenyzett.
Ez az egyetlen privát csapat által versenyeztetett Ferrari, ami megnyerte a legendás 24 órás Le Mans-t, és az egyetlen Ferrari, ami a cégalapító Enzo Ferrari ideje alatt, 1947 és 1988 között hat 24 órás futamon vett részt. Háromszor Le Mans-ban és háromszor Daytonában.
Nem mellesleg ez volt a Ferrari utolsó Le Mans győztes kocsija egészen 2023-ig, amikoris a 499P hosszú idő után újra diadalmaskodni tudott a francia pályán.
1963 és 1965 között az olasz gyártó összesen 32 ilyen autót készített, és a most kalapács alá került példány éppen a hatodik a sorban.
A Ferrari 250 LM lenyűgöző méretekkel bír: hossza 4,27 méter, szélessége 1,7 méter, és magassága mindössze 1,15 méter. E klasszikus sportautó tengelytávolsága 2,4 méter, ami hozzájárul dinamikus teljesítményéhez és lenyűgöző megjelenéséhez.
A mindössze 820 kilogramm súlyú kis csoda szívében egy középre elhelyezett 3,3 literes V12-es Colombo motor dübörög, amely lenyűgöző 320 lóerőt produkál 7500 fordulat/percnél. A motor ereje mellett a 294 Nm-es csúcsnyomaték is figyelemre méltó, hiszen az 5500-as fordulatszámnál ébred életre.
A 130 literes üzemanyagtartállyal rendelkező 250 LM lenyűgöző végsebessége 290 km/h. Ez a lenyűgöző sportautó ötfokozatú kézi váltóval és hátsókerék-hajtással van felszerelve, ami biztosítja a maximális teljesítményt és kezelhetőséget. A 250 LM az autósport világában is kiemelkedő teljesítményt nyújtott: 211 versenyen indult, és ezek közül 69 alkalommal állhatott a győztesek között.
14 milliárd forint valóban nem elhanyagolható összeg, ám érdemes megemlíteni, hogy egy 1954-es Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagenért a közelmúltban valaki 21 milliárd forintot adott ki. Ez az ár a klasszikus autók piacán különösen figyelemre méltó.
És még ez is messze van az abszolút rekordtól: 3 éve 55 milliárd forintos áron cserélt gazdát egy 1955-ös Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé.