Kína legfrissebb döntései komoly kihívások elé állíthatják a Teslát, ami jelentős hatással lehet a vállalat működésére és piaci pozíciójára.

Kína döntése értelmében az autógyártók nem használhatják az "okos vezetés" vagy az "önvezető" kifejezéseket reklámjaikban, amikor a fejlett vezetéstámogató rendszereikre (ADAS) utalnak. Ezen kívül a kormány szigorúbb ellenőrzési mechanizmusokat vezet be ezen technológiák bevezetésére - derül ki az ipari minisztérium közleményéből, amelyet a mesterséges intelligenciával foglalkozó szakértők is figyelemmel kísérnek.
A szigorítás mögött az a tragikus esemény áll, hogy a Xiaomi SU7 elektromos jármű alapmodellje márciusban egy halálos baleset részese lett. Az autó 97 km/h sebességgel ütközött egy betonoszlopnak, mindössze néhány pillanattal azután, hogy a sofőr átvette az irányítást a fejlett vezetési technológiától. A minisztérium részletes tájékoztatást nyújtott az új szabályozásról, amely kiterjed a vezetési funkciókhoz kapcsolódó távoli szoftverfrissítésekre is.
A jövőben a gyártók számára kötelezővé válik, hogy a már értékesített járműveken ne végezzenek frissítéseket hatósági jóváhagyás nélkül.
A frissítések implementálásához elengedhetetlen a korai tesztelés és a megbízhatóság bizonyítása. A tárgyaláson jelen volt többek között a Huawei, amely legalább hét különböző autómárka, köztük az Audi, számára biztosít fejlett ADAS megoldásokat Kínában.
Az autógyártók között komoly verseny zajlik, hogy ki tud minél fejlettebb ADAS-funkciókkal előállni. A Tesla például még idén be akarja vezetni a Full Self-Drivingnak nevezett vezetéstámogató szoftver "felügyelet nélküli" verzióját az USA-ban, ami jelenlegi formájában szinte biztos, hogy további baleseteket fog okozni. Ez ugyanis a névvel ellentétben egyáltalán nem képes teljes önvezetésre: a cég ugyanis kizárólag vizuális adatokra támaszkodik a LIDAR-ok és a radarok helyett.
Nemrégiben Mark Rober, egy népszerű amerikai YouTuber, izgalmas kísérletet végzett, amely rávilágít a modern vezetéstámogató rendszerek gyengeségeire. A videóban egy hatalmas vásznat feszített ki egy tesztpályán, amely úgy tűnt, mintha a pálya folytatása lenne. Ezt követően úgy döntött, hogy megnézi, vajon a különböző, fejlett vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt autók meg tudják-e kerülni a trükkös illúziót. Az eredmény meglepő volt: a Tesla tökéletesen figyelmen kívül hagyta a figyelmeztetéseket, és "fékezés nélkül nekihajtott a falnak."