Kétségtelen kihívás, vajon Szőnyi Ferenc képes lenne megvalósítani ezt a feladatot?


Schóbert Lara a világ legszűkebb tangájában mutatta meg magát! A fotón a szenvedély és a sóvárgás izzó pillanatai ragyognak.

Az évenként megrendezett viadal több szempontból is egyedülálló. Egyebek között a versenyzőknek nem lehet segítőjük, sem szervizcsapatuk. Nem véletlen, hogy eddig mindössze egyetlen indulónak sikerült teljesíteni a távot - mégpedig 52 nap alatt.

Itt találod a legújabb információkat!

A térképet nézve és a számokat böngészve egyre inkább összezavarodom. Hú, ez már tényleg elképesztő: 12,700 kilométer, 83,000 méternyi szintemelkedés, és még mindig ott van előttem 7 hónap az indulásig! – osztotta meg Facebook-oldalán Szőnyi Ferenc, a transzatlanti repülőjárat útvonalának fényében.

- Ez tényleg egy igazi bakancslistás kihívás! Elképesztő állóképességet igénylő, óriási verseny. Próbára teszi az ember testét, lelkét, nagyon sok mindennek kell együtt állni ahhoz, hogy az ember teljesítse ezt a távolságot - mondta lapunknak a sportember, irigylésre méltó lelkesedéssel a hangjában.

Felidézte, hogy 2012-ben az olasz Garda tónál teljesítette egyben a 30 szoros Ironman távot - egyetlen Vasember-viadal 3,86 km úszásból, 180,25 km kerékpározásból és 42,195 km maratoni futásból áll - és akkor egy amerikai versenyzőtársa ajánlotta a figyelmében a kanadai távot. Azóta befészkelte magát a gondolat a fejébe...

- Egy ilyen versenyt igazán elvetemült dolog kiírni. Persze vannak embert próbáló küzdelmek máshol is, például a himalájai háromezer kilométeres túrát egyedüliként teljesítettem - magyarázta a rekorder. - Ez a megméretés arra hajaz, vajon egy kerékpáros egyáltalán képes-e egy ilyen távot abszolválni. Ez csak akkor megy, ha nincs szikrányi kétely sem. Ez a döntés nálam megszületett, rendkívül konok elhatározással. Féléves felkészüléssel, a gazdasági és az emberi erőforrás teljes összpontosításával. Hosszabb az odáig vezető út, mint maga a verseny.

Milyen stratégiát alakíthatott ki? Az elején valószínűleg óvatosabban fog eljárni, míg a végén felpörög a tempó, vagy esetleg éppen fordítva?

- Van egy stratégiám, ami igencsak különleges: a csőgáz! – válaszolta nevetve. – A célom az, hogy folyamatosan fenntartsak egy olyan versenytempót és pulzusszámot, ami az utolsó napon is megmarad. Ezt már jól begyakoroltam – magyarázta. – Eddig csupán egy embernek sikerült teljesítenie a távot, 52 nap alatt érte el a célvonalat. Persze, ezt nem lehet pontosan előre megjósolni, de úgy érzem, én gyorsabb vagyok. Számos tényezőt figyelembe kell venni: az időjárást, a műszaki problémákat. Alapból háromszor kell cserélnem a gumit és a láncot, de vannak olyan lassító tényezők is, amik rejtve maradnak. Én napi 350 kilométerre tervezek, ami 36 tiszta versenynapot jelent; ehhez adtunk még 4 napot a váratlan események miatt. Tehát 40 napon belül szeretném teljesíteni a távot. Ez hatalmas kihívás, életem legnagyobb megpróbáltatása!

Speciális Kellys kerékpárjával vág neki a kalandnak, ami a legkiválóbb felszereltséggel és egyedileg épített vázzal, valamint váltóval büszkélkedhet. Komárom városa mindenben támogatja az útját. A verseny során azonban nem számíthat semmilyen segítő csapatra vagy autós kíséretre. Azért, hogy a lehető legjobban felkészüljön, felvette a kapcsolatot a kanadai magyar közösséggel, hiszen a rajthelytől 2300 kilométerre fekvő Eszterhazy és a környező települések felfedezése is a tervében szerepel.

Related posts