Szigorúbb szabályozások várhatóak az elektromos rollerek használatára vonatkozóan.
Szigorú, egységes európai szabályozásokat sürget egy közlekedésbiztonsági szervezet az elektromos rollereket illetően, miután egy statisztika szerint nagyon magas a halálos balesetek száma. Ha a javaslatot megfogadja a döntéshozó európai testület, akkor hamarosan jöhet a sebességkorlátozás, a kötelező sisakviselés, de ittas állapotban sem lehet majd használni a jövőben az elektromos rollereket.
A European Transport Safety Council (ETSC), a kontinens közlekedésbiztonságáért felelős szervezet, átfogó tanulmányt készített az elektromos rollerek EU-n belüli szabályozásának lehetőségeiről. Javaslataik között szerepel a maximális sebesség korlátozása, a fékerő módosítása, valamint a gyorsulásra vonatkozó felső határ bevezetése. Emellett a szervezet zéró toleranciát sürget az alkoholfogyasztással kapcsolatban, hogy e járművek használata még biztonságosabbá váljon az utakon.
A szabályozás szükségességét alátámasztja, hogy 2022-ben 119 halálos baleset történt az európai országok összesített adatai szerint, amelyeket "motorizált mikromobilitási járművekkel" okoztak. E balesetek túlnyomó része rollerezőket és egykerekű járműveket használókat érintett. Fontos kiemelni, hogy a tájékoztatások szerint a balesetek többsége esésekből adódik, amelyek során gyakran nincsen másik érintett fél. Ennek következtében a rendőrség sem értesül az incidensekről, így ezek az esetek a statisztikákban sem szerepelnek.
Az ETSC (Európai Közlekedésbiztonsági Tanács) új ajánlása a nemzeti kormányok számára az elektromos rollerek szabályozásának terén:
Magyarországon a jelenlegi jogi keretek között még nem áll rendelkezésre konkrét szabályozás az elektromos rollerekre vonatkozóan, és a KRESZ sem ismeri el őket hivatalosan járműként. Emiatt nem találunk érvényes sebességhatárra vonatkozó előírást, a világításra vonatkozó szabályokat sem tisztázták, továbbá a kötelező biztonsági berendezések sincsenek meghatározva. Ennek ellenére a joggyakorlat világosan jelzi, hogy ittas állapotban is lehet elektromos rollert vezetni, ami komoly aggodalmakat vet fel a közlekedésbiztonság szempontjából. Egy 2024 nyarán végzett felmérés alapján körülbelül százezer elektromos roller található hazánkban, ami tovább súlyosbítja a helyzetet, hiszen a szabályozás hiányosságai mellett egyre többen használják ezt a népszerű közlekedési formát.
Európa egyes országaiban már megtették az első lépéseket a rollerezés szabályozására. Finnországban és Norvégiában, attól függően, hogy melyik városról van szó, az éjszakai időszakban vagy mérsékelték a sebességhatárokat, vagy teljes mértékben betiltották az esti rollerezést. Ezen intézkedések nyomán mindkét országban drámaian csökkent a balesetek száma, ami azt mutatja, hogy a korlátozások hatékonyan hozzájárulhatnak a közlekedésbiztonsághoz.
Az Európai Unióban jelenleg csupán a járművek és az akkumulátorok specifikus szabályozásai érvényesek, azonban a közlekedésre vonatkozóan hiányzik egy egységes keretrendszer.