Új csúcsidőt futott a 160 millió forintos Mustang, de a jelentősen olcsóbb Porsche továbbra is megőrzi fölényét.

A Ford Mustang GTD a Nordschleife valaha készült leggyorsabb sorozatgyártású amerikai autója, de a Porsche 911 GT3 RS azért még mindig gyorsabb nála.
Az általunk nemrégiben alaposan kipróbált új Ford Mustang alapmodellje, amely egy 5 literes szívó V8-as benzinmotorral van felszerelve, lenyűgöző 446 lóerős teljesítményt nyújt. Ezzel szemben a részletesen bemutatott sportos Dark Horse változat 454 lóerőt tud produkálni, szintén egy hasonló erőforrásból.
A Le Mans-i versenypályán testközelből megismert rendkívüli csúcsmodell, a Magyarországon 160 millió forintot is elérő GTD, amelyet kompresszorral tuningoltak, egy lenyűgöző 5,2 literes V8-as motorral büszkélkedhet. Ez az erőmű nem kevesebb mint 826 lóerőt szabadít fel, hogy a hátsó kerekeket igazán intenzíven mozgatja.
A 900 Nm nyomatékkal rendelkező Mustang GTD tavaly év végén megtette a legendás Nordschleifát, ahol a mi kis Toyota GR Yarisunkkal együtt hódítottunk. Mint ahogy ígérték, a jármű lenyűgöző teljesítménnyel büszkélkedhetett, hiszen 7 perc alatti köridőt ért el.
Az akkori nem éppen kedvező feltételek között elért 6:57.685-ös köridővel a gyártó nem volt teljesen megelégedve. Ezért nemrégiben újra ellátogatott a helyszínre, hogy finomítsa az eredményét, és még jobb időt érjen el.
A Mustang GTD a Nordschleife leggyorsabb sorozatgyártású amerikai utcai sportautójaként mostantól a Zöld Pokolban 6:52:072-es időeredménnyel büszkélkedhet.
Kétségtelenül figyelemre méltó teljesítményről van szó, de érdemes megjegyezni, hogy a hazai piacon 107,5 millió forintért kapható Porsche 911 GT3 RS 2022-ben még ennél is lenyűgözőbb eredményt mutatott fel, hiszen 6:49.328-as időt ért el.
A Porsche 4 literes, 6 hengeres szívómotorja impresszív 525 lóerőt és 425 Nm nyomatékot produkál. Azonban a 911 GT3 RS különlegessége abban rejlik, hogy mindössze 1,5 tonnát nyom, ami 500 kilogrammal kevesebb, mint a Mustang GTD. Ez a könnyedség jelentős előnyt biztosít a dinamikai teljesítményben és a kanyarstabilitásban.