Ez egy igazi legendás Lamborghini, ahol a pénz már nem játszik szerepet. Az autó nem csupán egy jármű, hanem a sebesség, a stílus és a luxus megtestesítője. A formája, a motorja és az élmény, amit nyújt, mind azt üzenik: itt a határok nem léteznek.

Nagyjából félmilliárd forintért kínálják az autót, ami modern technikával fevértezve hozza a kilencvenes évek utánozhatatlan olasz stílusát
A Lamborghini Diablo mára igazi mítosszá vált az idő múlásával. Ez a különleges jármű valódi mestermunka, amely kis szériában készült, és minden részletében tükrözi a kilencvenes évek lázát és szenvedélyét. Minden egyes példány egy dühöngő bika, amely nemcsak a sebességet, hanem a stílust és a karaktert is magában hordozza.
A gyártás 2001-ben zárult le, és azóta az elérhető példányok ára folyamatosan emelkedik. Teljesítményük még ma is lenyűgöző, de eltelt már 24 év, és ha versenypályára lépünk, a régi Diablók hátrányba kerülnek a fiatalabb, akár sokkal hétköznapibb autókkal szemben.
Egyedi megoldásokat kínál a San Marinó-i restomod-specialista, az Eccentrica, azok számára, akik az álmatlan éjszakáikat a problémáik körül forgolódva töltik. Tavaly bemutatták a Diablo modernizált változatát, amely az 5,7 literes, szívó V12-es motor köré épült. Az új modell a legújabb technológiai vívmányokat ötvözi a klasszikus dizájnnal, így minden autórajongó szívét megdobogtatja.
Már az előző változat is lenyűgözően teljesített: a motor 550 lóerős teljesítménye mellett 600 Nm nyomatékot biztosított a sofőr számára. A korábbi ötsebességes váltó helyett immár hatfokozatú sebességváltó található benne, és az új szervokormány-rendszer is hozzájárul a vezetési élményhez. Az alvázat kompozit anyagokkal erősítették meg, míg a dupla lengőkaros felfüggesztés új, aktív lengéscsillapítókkal lett felszerelve, hogy még jobb stabilitást és kényelmet nyújtson.
Egy év leforgása alatt felfedezték, hol rejlenek még a finomítás lehetőségei a technikában, így az Eccentrica V12 újabb, izgalmas verziót kapott, amelynek neve tipikus olaszos eleganciával cseng. Ez a V-12 Pacchetto Titano, amely minden aspektusában még magasabb szintre emeli a teljesítményt.
Kívül feltűnő újdonság a karbonból készült fix hátsó szárny, ami valós leszorítóerőt termel. Mivel pályán nagyon fontos az alacsony rugózatlan tömeg, ezért az elöl 19, hátul 20 colos felnik itt már egyedi, karbon-alumínium ötvözetből készültek a súlycsökkentés miatt. A pályás csapatásra készülve feszesebb rugókat és újrakalibrált adaptív lengéscsillapítókat is adtak a csomaghoz.
A beltér valóban lenyűgöző: az Alcantara puhaságával és eleganciájával fogad, míg a retró stílusú digitális kijelzők egyedi hangulatot teremtenek. A mart alumínium kiegészítők prémium érzetet kölcsönöznek, és a nyitott kulisszás váltókar izgalmas versenyautós élményt biztosít. A komoly versenyvonalat pedig a beépített tűzoltó rendszer jelenléte hangsúlyozza, amely a biztonság és teljesítmény tökéletes egyensúlyát képviseli.
A puritán karbon karosszéria mellett két figyelemfelkeltő változat is debütál: az egyik a Rose Phoenix, amely elegáns rózsaarany fényezésével, kókusz színű Alcantarájával és Maxpell Nabu bőrbelsőjével hódít. A másik pedig a Green Dragon, amely pasztell zöld árnyalatával, fehér felnijeivel, zöld-fehér bőr-Alcantara belső terével és karbon díszítéseivel vonzza a tekinteteket, mindez pedig a Monterey Car Week keretein belül kerül bemutatásra.
Bár a pontos árakat nem hozták nyilvánosságra, a helyzet meglehetősen változékony, hiszen az átépítéshez szükséges donor Diablo beszerzése jellemzően aukciókon történik. Az viszont egyértelmű, hogy az alapkezelés tavaly körülbelül 1,2 millió euróba, azaz nagyjából 475 millió forintba került. Ez valójában a "pénz nem számít" kategóriába tartozik, hiszen valaki egy befektetésként is értékes, folyamatosan növekvő értékű ritka autóra költött szűk 500 milliót, csupán azért, hogy egy modern, mégis analóg V12-es Lamborghinivel játszhasson.