Az új vezérigazgató részletesen kifejti azokat a problémákat, amelyek miatt az elődje távozásra kényszerült: nem tudta megfelelően átlátni, hogyan működik a cég a valós életben.


Több hónappal ezelőtt a Sonos vezérigazgatója váratlanul távozott posztjáról, miután egy rendkívül problémás alkalmazás bevezetésével kapcsolatos válsághelyzet alakult ki. Az új vezető most igyekszik tisztázni a helyzetet, és feltárni, hogy pontosan mi is zajlott a háttérben.

Nemrégiben távozott a Sonos éléről Patrick Spence, aki közel nyolc éven át irányította az audioeszközökről híres céget. Tavaly májusig a dolgok kedvezően alakultak, sőt, akkoriban mutatták be a vállalat első fejhallgatóját, az Ace-t, amelyet az AirPods Max válaszlépésének szántak. Azonban a Sonos alkalmazásának frissítése, amely elengedhetetlen volt az új eszközök támogatásához, problémákhoz vezetett, és ekkor kezdődtek a nehézségek.

A Sonos egy merész átalakítást hajtott végre az alkalmazásán, amely eddig a legnagyobb volt a cég történetében. Az új dizájn látványos volt, hiszen a felhasználói felület és a háttér is teljesen megújult. Azonban a fogadtatás messze nem volt kedvező. A közösségi médiát ellepték a kritikák, mivel a helyi zenei könyvtárakhoz kapcsolódó funkciók zűrzavarossá váltak, különösen a keresési lehetőségek. Az alkalmazás akadálymentesítése is visszaesett, az elalváskapcsoló funkció pedig teljesen eltűnt. Sokan panaszkodtak a lassú teljesítményre és a csatlakozási gondokra is. Az adott időszakban több neves weboldal is arra figyelmeztetett, hogy lehetőleg senki se frissítse az új verzióra.

A Sonos először bagatelizálta a panaszokat, azonban később, 2024 nyarán maga Spence kért e-mailben bocsánatot a felhasználóktól, emellett részletes ütemtervet adott ki arról, hogy mire számíthatnak, mivel a vállalat prioritásként kezeli az alkalmazás javítását. Valójában mindez késlekedett.

Idén májusban Tom Conrad, a jelenlegi ideiglenes vezérigazgató, aki 2017 óta tagja volt az igazgatótanácsnak, egy különleges interjút adott a Wired magazinnak, amelyben őszintén beszélt a cég múltjáról. Kiderült, hogy a vállalat két jelentős döntése komoly hibának bizonyult. Az egyik legnagyobb probléma az volt, hogy tudták, az új, induló verziójú alkalmazásból hiányoznak bizonyos funkciók, amelyek bár nem voltak népszerűek, mégis elengedhetetlenek voltak a hűséges felhasználók számára. Ráadásul a felhasználói felület átalakítása is drasztikus volt, anélkül, hogy alaposan felmérték volna, hogyan fogadják azt a felhasználók.

Conrad véleménye szerint a legnagyobb hiba nem csupán az volt, hogy a valóságot nem értették meg, hanem az is, hogy nem ismerték fel a laboratóriumi tesztelés és a hétköznapi otthoni környezet közötti lényeges eltéréseket. Ha ezt a különbséget felismerték volna, valószínűleg nem bocsátották volna útjára az új alkalmazást.

"Jelenleg mindannyian rendkívül rosszul érezzük magunkat emiatt, és számos változtatást eszközöltünk a munkafolyamatainkban és az együttműködésünkben, továbbá a prioritások meghatározásában is, hogy hasonló helyzet soha többé ne fordulhasson elő" - tette hozzá a megbízott vezérigazgató. Emellett azt is megosztotta, hogy szívesen látná, ha az igazgatótanács úgy döntene, hogy őt választják véglegesen a pozícióra. Számos ötlete van ugyanis arról, hogyan irányíthatná a vállalat jövőjét.

Mindez jól hangzik, azonban a 9to5Mac véleménye kicsit sommásabb: úgy gondolják, hogy bár a felelősségvállalás és a hiba okának elmagyarázása jó kezdetnek számít, az azért mégis megdöbbentő, hogy a Sonos nem végzett szélesebb körű tesztelést valós körülmények között egy új alkalmazás bevezetése előtt. Ezek után elég sok időbe fog telni, mire a cég visszanyeri régi ügyfelei bizalmát.

Azóta a vállalat alaposan átgondolta és frissítette tesztelési eljárásait, miközben bővítette a béta programját is. Ami igazán kiemelkedő, hogy komoly figyelmet fordítottak a hibrid otthoni hálózatokkal kapcsolatos kihívások megoldására. A legfrissebb szoftverfrissítés pedig állítólag még a négy évvel ezelőtti modellek teljesítményét is képes javítani, ami új reményeket ébreszt a felhasználók körében.

Related posts