Az F1 világának egy régi ismerőse tért vissza: Imolától kezdve hivatalosan is ő veszi át a gyeplőt az enstone-i csapatnál.


A Formula-1-es Miami Nagydíjat követően Oliver Oakes, az Alpine csapatfőnöke úgy döntött, hogy távozik posztjáról. Ezt a francia istálló kedden nyilvánosságra hozott közleményében jelentették be.

A most távozó Oliver Oakes 2024 júliusában lett az Alpine csapatfőnöke. A brit szakember vezetésével a tavalyi szezon második felében erőre kapott az alakulat, és végül a hatodik helyen zárta a konstruktőri bajnokságot.

A jelenlegi szezonban eddig csalódást keltő teljesítményt nyújt a csapat: a Miami Nagydíj után csupán hét pontot gyűjtöttek össze, így a kilencedik helyen állnak a csapatok világbajnokságában, mindössze egy egységgel megelőzve a Saubert. A helyzetet tovább nehezíti, hogy az újonc Jack Doohan eddig pont nélkül zárta a versenyt, Miami során pedig már az első körben búcsúzni kényszerült - ezzel kapcsolatban pedig egyre több kérdés merül fel a jövőjét illetően. Sokan úgy vélik, hogy e döntés következményeként a 22 éves ausztrál karrierje az istállónál a végéhez közeledik.

A csapat bejelentette, hogy Flavio Briatore, aki eddig tanácsadóként tevékenykedett az Alpine-nál, most ideiglenesen átveszi Oakes feladatait. Nem zárható ki, hogy Briatore hosszabb távon is megmarad a posztján. Ezzel Oakes Otmar Szafnauer és Bruno Famin után a harmadik csapatfőnök, aki mindössze két év leforgása alatt elhagyja a pozícióját.

Flavio Briatore a Forma-1 világának egyik legkarizmatikusabb és legvitatottabb személyisége. Az olasz üzletember karrierje az 1980-as évek végén indult, amikor a Benetton csapatnál kezdett dolgozni. Itt kulcsszerepet játszott abban, hogy a fiatal tehetség, Michael Schumacher, 1994-ben és 1995-ben világbajnoki címet nyert. Briatore irányítása alatt a Renault csapatfőnökeként újabb fényes sikerekhez jutott, hiszen Fernando Alonso 2005 és 2006 között zsinórban két világbajnoki trófeát szerzett, miközben a csapat a konstruktőri címet is elhódította. A Briatore név mára összefonódott a Forma-1 történetének legnagyobb pillanataival és a sportág rejtett arcával.

Karrierjét azonban beárnyékolta a hírhedt Crashgate-botrány: a 2008-as Szingapúri Nagydíjon az ő irányítása alatt álló Renault csapat szándékosan idézett elő balesetet Nelson Piquet Jr.-ral, hogy ezzel előnyhöz juttassák Alonsót. Az eset napvilágra kerülése után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) határozatlan időre eltiltotta Briatorét minden, autósporttal kapcsolatos tevékenységtől. Bár később a tiltást jogilag megtámadta, és részben feloldották, az eset komoly törést jelentett pályafutásában. Az Alpine-hoz 2024-ben tért vissza tanácsadóként, most pedig ismét kulcsszerep vár rá a csapat irányításában.

Related posts