Audi, BMW, Mercedes – ki zsebelte be a tavalyi év sikereit?
Minden márka esetében tapasztalható az eladások visszaesése, ám a csökkenés mértéke jelentősen változik.
A BMW 2024-re megőrizte vezető pozícióját a prémium autógyártók világában, ezzel negyedik egymást követő évben bizonyítva dominanciáját. Az év folyamán a márka összesen 2 200 177 járművet adott el, ami 2,3%-os csökkenést mutat az előző évhez viszonyítva.
A BMW kiemelkedő teljesítménye nagyrészt az elektromos és hibrid járművek iránti fokozódó keresletnek tulajdonítható, hiszen 426 594 elektromos autó értékesítése 13,5%-os növekedést mutatott az előző időszakhoz képest. Emellett az M széria is jelentős szerepet játszott a márka sikerében, a világ minden tájáról 206 582 nagy teljesítményű autót vásároltak meg.
A Mercedes-Benz 2024-ben a második legkeresettebb német prémium márka, összesen 1 983 400 eladott autóval, ami 3 százalékos csökkenést jelentett az előző évhez képest.
Az Audi a harmadik pozíciót foglalja el, és jelentős visszaesést tapasztalt, hiszen 1 671 218 járművet adtak el, ami 11,8 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest.